Dolgozunk

Hírek/közlemények

Itt megtudhatjátok a legfrissebb híreket, újdonságokat és mindent, amit fontosnak ítéltünk megosztani veletek.

A természet egy szájat és két fület adott...

Dátum: 2014. 05. 06. ...ami Yneven, még az emberi intelligenciával rendelkező teremtményekre sem feltétlenül igaz.

Igaz viszont ránk, akik emberi korlátok között éljük napjainkat és dolgozunk azért, hogy tartalmasabb szórakozást nyújtson a kalandozás.

Lassan egy éve, hogy elindult Örökség névvel felruházott kezdeményezésünk és most számot adunk arról, hogy mi is történt az elmúlt egy évben és mi várható az elkövetkezendőkben.

Közösségi élet
Ezen a területen 3 fő célterületünk az online közösség felépítése, közösségtalálkozók szervezése és azokon történő részvétel, valamint szerepjátékos közösségek támogatása, de mindenekelőtt az elérés biztosítása hozzátok, rajongókhoz.
Facebook oldalunk követőinek száma lassan eléri a 20 ezres létszámot, ahol többek között csapattársak keresésére, kérdőív kitöltésére és a válaszok elemzésére, kvízjátékra alkalmas alkalmazásokkal találkozhattatok. Igyekeztünk megalapozni egy atmoszférát és megismerni jó és rossz gondolataitokat, élményeiteket múltról, jelenről, jövőről.
Találkozhattatok velünk a Társasjátékok Ünnepén, Tamásiban és budapesti irodánkban, számos szerepjátékos közösség vezetőjével megismerkedtünk és fogadtuk ötleteiket, kritikáikat: számítunk segítségükre, együttműködésükre rendezvényeken és munkacsoportjainkban egyaránt.

Mit tervezünk? Az online közösségépítés tekintetében aktívabban jelen leszünk követőink életében, rendszeres, tematikus posztok és nyereményjátékok mellett közvetítünk rendezvényekről, fejlesztésről, élményeinkről, közönségtalálkozókról. Bővítjük, fejlesztjük facebook alkalmazásainkat és lehetőséget nyújtunk vállalkozó szelleműek részére szereplésre, nyilvános megmérettetésre. Havi rendszerességgel szervezünk az ország különböző pontjain közösségtalálkozókat, szerepjátékkal és egyéb más "civil" tevékenységgel egybekötve. Ott leszünk az általatok szervezett rendezvényeken is, melyeknek hírverést csapunk és ösztönzünk mindenkit arra, hogy vegye ki részét az élményből. Létrehozunk egy egyesületet, melynek célja játékosok és klubok/körök támogatása, hogy újoncok és újrakezdők is könnyebben találjanak nekik megfelelő kalandozótársakat. A Játékos Lét kutatóközponttal közösen figyeljük igényeiteket és tudományos dolgokat hozunk össze mentalisták segítségével, hogy a játékosítás (gamification) révén jobbá tegyük játékon kívüli hétköznapjainkat.


Online tartalmak
Elkészítettük a magus.hu portál tervezetét, melynek sokrétű feladatot szánunk. Hivatalos hírek, cikkek, játék és közösségi információk mellett közösségekbe tömörülve és azokat követve ti is tartalomszerkesztővé válhattok, így egy helyen megtalálható lesz minden, ami a játékkal kapcsolatos. Az oldalon elérhetőek lesznek a szabályok, karakter és kalandtervezési modulok mellett Ynevi idővonal, szószedet és interaktív térkép segíti a könnyebb eligazodást. A fejlesztés során alkalmazott alkotó formulák segítségével ti is létrehozhattok saját játékelemeket: helyszíneket, NJK-kat, varázslatokat, varázstárgyakat, egyéb új eszközöket és opcionális szabályokat, melyeket minden közösség és felhasználó sajátjáévá tehet egyetlen kattintással. A játékalkalmakról és karakterekről feljegyzést vezethettek, és karaktereitek életének emlékezetes pillanatait megoszthatjátok követőitekkel és közösségi oldalakon egyaránt. Fejlesztők számára hozzáférést biztosítunk az adatbázishoz, hogy ti magatok is létrehozhassatok hasznos alkalmazásokat. Az oldal természetesen rendelkezni fog saját fórummal, webshoppal és minden olyan almenüvel, amivel az átlagos weboldalak is szoktak. A magus.hu-ban formálódó közösségek számára aloldalakat, admin felületet és publicitást biztosítunk, így a hivatalos tartalmak mellett a rajongói tartalmak is elérhetővé és értékelhetővé válnak.

Mindezt többlépcsős fejlesztésben valósítjuk meg. Jelenleg az oldal arculati tervezése zajlik, és hamarosan az első lépcsős változatra cseréljük a jelenlegi aloldalt, miközben archívumba küldjük a jelenlegi tartalmakat. Az új szabálykönyv megjelenésével egy időben élesítjük a játéktámogató és élmény funkciókat, később pedig a nagyobb programozási igénnyel járó mesélői támogatást.


Kiadványok, játékrendszer
Talán a legizgalmasabb és legjobban várt kérdéshez érkeztünk, hiszen regényeken és novellásköteteken kívül meglehetősen kevés újdonság érkezett az elmúlt másfél évtizedben. Találkozhattatok magus novellapályázattal, melynek eredményét hamarosan kézbe is vehetitek és értékelhetitek. Előkészítettük a lapozgatós könyvek újraélesztését, mely szintén magányos kalandozást tesz lehetővé Ynev világán.
Dolgoztunk Ynev világképének bővítésén, mely során tisztáztunk és egyértelműsítettünk néhány alapvető kérdést, melyek kevés publicitást kaptak eddig és "alulról" kezdtük el a világ építését, leírását. Az alulról építkezés azt jelenti, hogy nagyobb teret kap a hétköznapi-mindennapos mágiahasználat, és a birodalmak, hősök története és sorsa mellett számos, a játék során gyakran előforduló élethelyzetet is irodalmi támogatást kapott. Az eddig levegőben lógó fogalmaknak, mágikus és felsőbb világképnek is egységes, szabályrendszerben is visszaköszönő keretet adtunk, melyből levezethetőek/következnek az eddig ismert fogalmak és formulák. A világleírások mellé statisztikákat, táblázatokat készítünk a könnyebb eligazodás elősegítésére és frissítettük a világleírások nyelvezetét, pótoltuk az eddig hiányzó információkat tájakról, népekről, hatalmakról. Világleírások tekintetében az embernépekre fordítottunk nagyobb figyelmet, szem előtt tartva Ynev emberközpontúságát.
A szabályrendszer alapkoncepciója véglegesítésre került, a dobáskódokkal, adottságokkal, karakteralkotással kapcsolatosan alapvető változásokat eszközöltünk az első változathoz képest. A változások egyszerűbbé, gördülékenyebbé teszik a játékmenetet, miközben azonos nagyságrendi tartományba hozzák az előforduló számértékeket. Tesztelgettük ezen elemeket és kipróbálhattátok azon a két rendezvényen, melyen jelen voltunk.

Hatalmas mennyiségű anyag összefésülése, rendszerezése, szabálykönyvbe foglalása van hátra, melynek megkezdjük teljes értékű tesztelését, ami az elmúlt egy évben elmaradt. Irodalmi oldalról több kiegészítőre való anyaggal rendelkezünk, a rendszer új elemeinek kombinációs lehetőségei pedig páratlanok, az alkotó szabályok segítségével könnyedén tudjuk "paraméterezni" az ismert és újonnan született iskolákat, hivatásokat egyaránt. Mindezen munkák közben lehetőségetek lesz betekintést nyerni az új rendszerbe. Heti rendszerességgel adunk közre írásokat előbb a koncepcióról, később pedig a szabályok egyes elemeiről. Csatlakozhattok tesztelőinkhez, munkacsoportjainkhoz, és kéthetente nyílt bemutatón vehettek részt, ahol kipróbálhatjátok a játékot és feltehetitek kérdéseiteket és ötleteiteket. Amikor úgy érezzük, hogy biztosan készen vagyunk, kitűzzük az alapkönyv és kiegészítők kiadásának időpontját.


Okokról, lehetőségeinkről
Számunkra is némi csalódást jelent, hogy a munka a vártnál sokkal lassabban halad, de az okokat megismerve talán ti is úgy fogjátok gondolni, hogy ez a helyes irány. Három fő okot lehet kiemelni, egy belsőt, egy külsőt és egy stratégiait. A belső okok nagyon egyszerűek: hatalmas mennyiségű egyéb megrendelést kellett kiszolgálnunk nyár óta, ami miatt bővítenünk kellett erőforrásainkat, és priorizálni a fejlesztéssel kapcsolatos feladatokat. A priorizálásnál a játékrendszert a közösségépítés mögé soroltuk, mert az elmúlt évtizedben a hivatalos "törődés", a közösségi események hiányát súlyosabbnak éreztük, mint a játékrendszer és világkép következetlenségeit. A külső okok már összetettebbek: meglepetéssel tapasztaltuk, hogy mind az írók, mind a játékosok többsége nagyobb horderejű változást szeretnének látni a játékrendszerben, így nem kell szent teheneket kerülgetni a fejlesztés során. Ez egyszerre volt felszabadító érzés és plusz feladat is, hiszen jól bevált elemek is lecserélésre szorultak, miközben a játék, az egyes elemek hangulatának megőrzését is szem előtt tartottuk. A stratégiánk a megértés, az alkalmazkodás az elmúlt 20 év változásaihoz, a mai fiatalok elvárásaihoz, a szerepjátékok világának üzleti és közösségi lehetőségeihez. Ezért inkább nem kapkodunk, nem erőltetünk semmit sem, csak alázattal és nagy figyelemmel dolgozunk továbbra is azért, hogy a rajongókból közösség, a játékból és annak modern támogatásából pedig egy nemzetközi szinten is élen járó alkotás legyen.


Köszönjük az eddigi türelmet, mai naptól megkezdjük szárnyaink bontogatását, megnövekedett kapacitással látunk a hátralévő feladatoknak. Az összefogás egy éves évfordulójára, május 24.-re remélhetőleg zökkenőmentes lesz a működésünk, a kommunikációnk és rendszeressé válnak ismertetőink, tesztelésre és beszélgetésre is alkalmas találkozásaink. Hírekkel, információkkal, érdekességekkel itt és a facebook-on napi szinten találkozhattok.
 

M.A.G.U.S. találkozó Tamásiban

Dátum: 2014. 02. 11.

„Inkább mentem volna a hegyekbe sárkányra vadászni!” – sóhajtotta egyszer egy ismerős egy nem különösebben szórakoztató szombati napon, a nem különösebben hasznosan töltött órákat summázva.

Hamarosan itt a lehetőség hasonló kalandokra, viszont fentiekkel ellentétben egy izgalmas és mozgalmas szombati nap keretén belül szeretnénk Veletek találkozni. Hogy mennyire lesz pergős és feszes ez a nap, az nyilván rajtatok is múlik, ezért számítunk minél többetekre február 15-én, a Tamási Művelődési Központban.

A M.A.G.U.S.*2*0 fejlesztőiként fórumra és közös játékra invitálunk benneteket. Ti vagytok a legfőbb mozgatórugóink, és ti vagytok a legfőbb kritikusaink. Szeretnénk személyesen bemutatni, kik vagyunk, hová tartunk. Szeretnénk meghallgatni, mi az, amit ti javasoltok, vártok el, vagy épp sérelmeztek, hiányoltok. A rendezvény során lehetőség nyílik a játék kipróbálására, gyakorlott, gátlástalan és minden hájjal megkent mesélők várnak rátok, illetve egy kerekasztal beszélgetés keretében várjuk a játékkal/rendszerrel kapcsolatos kérdéseiteket, tanácsaitokat.

A helyszínről és az odajutásról olvashattok a Facebook-on és itt ez a remekbeszabott térkép is:


Nagyobb térképre váltás

A cím: Tamási, Szabadság utca 50
Hajdics Norbert pedig vázolta nektek a parkolási lehetőségeket és közeli buszmegállókat.

Tamási találkozó

 

Karácsonyi meglepetés

Dátum: 2013. 12. 25.

Köszönjük a figyelmet és a sok letöltést, reméljük egyes részei beépülnek karaktereitek életébe.

Tovább dolgozunk!





 

"Egy tábor mind felett"

Dátum: 2013. 12. 10. Ajánljuk figyelmetekbe a Sindeon tábort. A profiljuk élő-szerepjátékos gyerektáborok, és bár nem Yneven kalandoznak, mégis úgy érzik, hogy érdekelne benneteket is. A galériájukat nézve mindenképp érdemes velük megismerkedni, akár most, az év végi táborukban.

Azt pedig ki mondta, hogy a lányokat nem érdekli a szerepjáték???
 

M.A.G.U.S. bemutatójáték a Társasjátékok Ünnepén

Dátum: 2013. 11. 28.

A több alkalommal megrendezett Társasjátékok Ünnepe az ország legnagyobb társasjátékos fesztiválja. Mind a hazai, mind a nemzetközi társasjáték palettáról több több száz társasjáték megtekinthető, mi több, kipróbálható. Nem csak klasszikus játékok, de újdonságok is bemutatásra kerülnek.

A rendezvényen a M.A.G.U.S. Örökség együttműködés égisze alatt a Delta Vision Kiadó és a Lunir Kft. is képviselteti magát, külön asztallal. A Lunir Kft. bemutatót tart az új M.A.G.U.S. szerepjáték rendszeréről. Lehetőség nyílik találkozni, beszélgetni a fejlesztőkkel, és az új rendszer egyes elemei is kipróbálhatók egy próbajáték keretein belül. A bemutató játék során három csapat játsza ugyanazt a kalandot előre elkészített szereplőkkel. A részt vevő játékosok ereklyékhez juthatnak. Az általános vélekedés az, hogy ezek csak promóciós anyagok, ám néhány beavatott szerint vigyázni kell velük, mert többek ezek annál, mint amit a szem lát. Mindemellett határozottan elzárkózunk azon híresztelésektől, melyek szerint az eddigi szerencsés ereklyetulajdonosok közül néhányat fehér orkok vonszoltak volna át holmi dimenziókapun. Ezek a hírek bizonyára a bulvársajtó túlkapásainak tudhatóak be.

A bemutató játékhoz a legfontosabb kellék a játékosok saját leleményessége, fantáziája. Ezen kívül nem árt két darab, jól bejáratott 10 oldalú dobókocka, ám az se keseredjen el, akinél nincs, mert fegyverkovácsaink felkészültek erre a helyzetre is. A kitartó játékosok egész napos elfoglaltságra számíthatnak, de nem zárjuk ki a játékból a menet közben csatlakozó, csupán rövid ideig játszó játékosokat sem.

A Delta Vision Kiadó széles termékpalettával lesz jelen az árusító asztaloknál. Szívesen beszélgetnek bármilyen, a kiadót érintő témában, illetve meghatározott időpontokban íróikkal is lehetőség nyílhat dedikálásra, kötetlen beszélgetésre.

A belépőjegy ára a Delta Vision Kiadó és a Lunir Kft. asztalánál található M.A.G.U.S. kérdőív kitöltésével teljes összegben levásárolható a helyszínen a Delta Vision Kiadónál!

A helyszín: Corvin Művelődési Ház - Erzsébetligeti Színház 1165 Budapest, Hunyadvár u. 43/b.

Megközelítés: Az Örs vezér tere metróvégállomástól induló HÉV Imre utcai megállójától gyalog, vagy a 176E és a 276E jelzésű autóbuszok Hunyadvár utcai megállójánál leszállva.

Az időpontok: November 30-án (szombat) 10:00-20:00 December 1-én (vasármap) 10:00-19:00

Belépődíjak: Felnőtt jegy: 1200 Ft Gyerekjegy (14 éves korig): 700 Ft Családi jegy (2 felnőtt+2 gyerek): 2200 Ft

A rendezvényről további részletek: http://www.tarsasjatekos-olympia.hu/tarsasjatek-unnep/

Minden kedves érdeklődőt szeretettel várunk!