Hírek/közlemények
Itt megtudhatjátok a legfrissebb híreket, újdonságokat és mindent, amit fontosnak ítéltünk megosztani veletek.
"Ami a számok mögött van" cikksorozat, 2. rész: játékos karakterek
Dátum: 2013. 08. 01.Játékstílusok, játéktípusok filozófiája és szimbolikája Koncepció játékos karakterek sorsköre, céljaik, szerepük, elhelyezkedésük, viszonyaik minden történet, egy külön egész sors, ami egy utat jár be, ezek az utak néha találkoznak mindenkinek van egy belső magja, célja, ami köré építi fel a személyiségét, és a személyisége egyben hat is céljaira ha közös céljaink vannak egy időre osztozunk ezen a belső magon egy-egy mese, játék alkalmával a történet, cél vezeti a játékosokat, arra koncentrálnak a belső mag, cél mint telített kör jelenik meg, köré rendeződnek a szerepek, karakter jellemek, életutak Kalandorok mottó: Lehetünk néha partnerek jellemzők: A kalandorok amolyan beugró karakterek, verődhetnek csapatba, csapódhatnak kalandozók mellé, adhatják ki magukat kalandozónak. Céljuk a vagyonszerzés, túlélés, a világ megismerése. Kisebb ambíciók, szerényebb lehetőségek, emberi léptékek. Nem ragaszkodnak társaikhoz, szeretnek továbbállni, nem telepednek le könnyen. Sokszor lesznek befolyásos emberek házi kedvencei, "kifutófiúi". szimbolika: laza kapcsolat, átmenetileg közös célok, anyagi gazdagodás, vándor, nincs elköteleződés két külön karakter, laza kapcsolat külön célok minden karakternek saját cél a magja keresztezik egymás útját ideiglenesen Kalandozók mottó: Társak vagyunk jellemzők: A kalandozók csapatokba verődve teljesítek ki/be kalandozó mivoltukat. Közepes hatalmak, helyi kiskirályok problémáit okozzák vagy oldják meg, erős céljaik és motivációik vannak, nem vállalnak el akármit, elveiknek élnek. Önmaguk erősítésében, gyarapításában hisznek, hogy megállják a helyüket, bármerre is vezeti őket a sors. Többnyire összetartanak, egymás mellett élik le az egész életüket, erős kötelék születik közöttük. Irigyelt képességeik és különleges adottságaik vannak. szimbolika: erős kötelék, közös célok, összetartás, közös út szoros kapcsolat, közös célok két entitás, karakter de van kötelék középen közös cél, egymás felé fordulva egy úton Héroszok mottó: Megmentem saját világom jellemzők: A héroszok Ynev magányos hősei. Gyakran hívják őket is kalandozónak, de többek és kevesebbek annál. Sorsukat teljesítik be, de szűk a mozgásterük. Többnyire magányosak, életük szinte már-már alárendelt. Nagyon-nagy probléma kell ahhoz, hogy csoportosuljanak, de gyakran veszik körül magukat kalandozókkal. Ők kutatják a múlt és jövő nagy titkait, mert ez a tudás a menedékük és eszköztáruk. Tehetségük, képességeik erősítése már nem olyan fontos, bőkezűen bántak velük az égiek. szimbolika: énközpontúság, egyedi célok, magányos út, magasztos célok, befelé fordulás 1 karakter, 1 cél amit önmagában hordoz a cél köré épül fel a jellem, nem osztozik senkivel befelé fordulás, koncentrikusság a magányos hős archetípusa ősi tudás Rendi vezetők: mottó: Együtt irányítunk jellemzők: A rendi vezetők egy adott szervezet vagy rend égészének vagy részének irányítását, építését végzi. Néha maguk a végrehajtók is, de életük inkább a stratégiáról, a tervezésről, szervezésről szól. Gyakran bérelnek fel kalandozókat, kalandorokat, máskor beérik hétköznapi zsoldosokkal. Ők azok akik megismerkedhetnek a túloldallal is: néha kalandozó csapatokkal kell szembenézniük, túlerővel, stratégiával legyőzni azok erősségeit és taktikáját. Ez a játékmód közelebb áll a társasjátékok világához. szimbolika: összetett kapcsolatok, alá -mellé- fölé rendelt viszonyok keveredése, egységben, szervezettség közös cél amin sokan dolgoznak kapcsolatok ágas bogassága középen a nagy központi mag, a cél köré szerveződnek különböző viszonyokban |
Hivatalos oldalunk a facebookon
Dátum: 2013. 07. 26. Ennek is eljött az idejePályázati tervek 2013
Dátum: 2013. 07. 25.A Delta Vision kiadó és a Lunir Kft. a M.A.G.U.S. Örökség égisze alatt az év hátralévő részére komplex pályázati tervet készített. A pályázatok az alkotómunka számos, a M.A.G.U.S. életében eddig nem érintett területén is bizonyítási lehetőséget kínálnak.
Célunk, hogy bárki, aki kedvet érez efféle megmérettetéshez, a maga módján ünnepelhesse a világ húsz éves jubileumát. |
Kulisszák mögött (3. rész)
Dátum: 2013. 07. 03. A Pszí és használatának újraértelmezéseA pszí vitathatatlanul hozzá tartozik a M.A.G.U.S. világképéhez, és fontos/hasznos hangulati elem. Ugyanakkor nagyon sok problémát okoz kezdetek óta. Érezhető az egységes koncepció hiánya a diszciplínák mögött és számos helyen indokolatlanul nagy előnyöket nyújt alkalmazójának. Elég csak a pszí-rohamra, a telepátiára vagy a pszí pajzsokra gondolni. A játékosok körében ennek megfelelően nélkülözhetetlenné vált a pszí, mellyel alaposan szembemegy az irodalomban is tapasztalt, alkotói elképzeléssel. Az alábbi elgondolások már több évesek és a gondolatmenet elejébe nyújtanak betekintést, a végleges változat az alapkönyvben lesz tetten érhető. A tennivalókról általánosságban:
Lássuk ezek után a konkrét elképzeléseket:
Változások a régi alkalmazásokhoz képest:
|
Kulisszák mögött (2.rész)
Dátum: 2013. 07. 02."...a fontosabb országok kapcsán az adatok léteznek, és viszonylag csekély energiabefektetéssel rendszerezhetők. Gond abból lehet, hogy a baromi nagy élettér és a földrajzi elszigeteltség miatt teljesen különböző társadalmak, rendiségek és nómenklatúrák léteznek egyidejűleg. Ezek között a gyakorlatban nincs/alig van átjárás, így a kompatibilitás sem garantált – ti. a “nemesség” szó tartalma kultúrkörönként (adott esetben kultúrkörön belüli centrumonként) változó; ez éppúgy állandó tanulásra készteti a játékost, mint a karakterét. Húsz éve, mikor elég volt kicsapni az asztalra, hogy “feudalizmus van, na!” nem volt ilyen problémánk. :D Specifikus és aktuális társadalom-modellünk az alábbiakhoz van: · Toron · Shadon/Gorvik · Abaszisz · Rowon · Godora/Erion Specifikus, de nem kerek és/vagy aktuális ezekből létezik: · Dwyll Unió · Erv államok · Pyarron · Déli városállamok · Riegoy Halvány kezdemények (adatokkal vsz. igen, specifikus tartalommal nem nagyon tudnak szolgálni) az alábbiak: · Dzsad államok · Ilanor/Yllinor · Kereskedő hercegségek · Sinemosi Liga ..." |